BUSINESBOTHR

Business bot

Operationele effectiviteit en convenience

Business bots zijn chatbots die organisatie-interne processen faciliteren. Daarin verschillen ze fundamenteel van consumentenbots. Hun focus ligt op operationele effectiviteit voor de organisatie en operationeel gemak voor de gebruiker. De conversatie is toegespitst op resultaat, niet zozeer op contact of engagement zoals bij onze 6 andere chatbots. Ze zijn meer taak- en workflowgericht en minder ervaringsgericht. Ze vervullen niet zozeer een rol in de customer journey, maar in de employee journey.

Business bot ecosysteem

Enkele voorbeelden van business bots: verlofregelingsbots (bv. TimeBot), project management en team productivity bots (bv. Howdy), lunchplanningbots (bv. Lunch Train), business travel assistant bots (bv. Tradeshift Go), boekhoudbots (bv. Botkeeper), task management bots (bv. Jarvis), personal analytics assistants (bv. Statsbot), enzovoort. Het is geen toeval dat business bots eerder op professionele platforms zoals Slack te vinden zijn, en niet op pakweg Instagram of Kik.

Marketing operations bot en survey bot

Tot slot nog dit: er zijn ook business bots die marketeers bijstaan in het ontwikkelen van campagnes, het verzamelen van analytics, enzovoort. Survey bots, die een conversationeel alternatief zijn voor de lange en vaak saaie vragenlijsten die met enquêtes gepaard gaan, zitten op de wip tussen het entertainment van quizbots en de transparantie en het minimalisme van business bots.

Ontdek ook onze andere bots, of boek een afspraak met een mens van 7BOTS.

We gebruiken cookies op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te gaan, gaat u hiermee akkoord. Meer informatie